diumenge, 26 d’abril del 2015

Cena mejicana con cochinita pibil

No m'ho tingueu en compte si us plau!!!! No sé què passa amb la meva vida que no tinc temps de publicar. I no és que no mengi, no, si no no estaria així de formosa com estic, jeje!

Però últimament sempre estic una mica descontrolada en quant activitats i mandangues que no em deixen temps ni per pensar en cuines noves. Espero que aviat em concentri una mica. Ai! espereu que estic liada amb un pà de nous ametlles i panses... veurem que tal. Si queda bó us l'explicaré.

Ja torno a ser aquí, li faltaven dos estiradetes a la masa i ara a fermentar!
Bé avui us porto un soparet d'aquells una mica especial. Al menys a casa meva ho és! Per tant el presentaré com "viernes, cena para dos" però com veieu a la foto de cena para dos res de res.

Es tracta d'un sopar mexicà amb guacamole, les tortilles per fer els burritos, l'amanida per acompanyar el "chile con carne" i sobre tot la "cochinita pibil" aquesta recepta me la va passar la Marisa i em va convidar, a tastar-la penso que us ho havia comentat. I després la Yasmin me la va fer aprendre de memòria perquè em surtís ben bona jajaja! per cert tinc una recepta d'ella d'una salsa picant... Un altre dia! 

Doncs ni el "chile con carne" és com es menja habitualment, ni la amanida és exactament la que acompanyen els mexicans al chile, ni, per suposat la "cochinita pibil" és la mateixa que em van servir a mí. Jo ja sabeu que ho tradueixo al meu estil, al gust de la casa... en fi que versiono els plats Jajaja!

Ara us paso la recepta de la cochinita pibil i de la amanida que l'acompanya per fer els burritos. El chile que preparo jo el teniu penjat en una altra recepta Piqueu aqui Chile con carne.

Viernes, cena para dos

Cena mejicana con cochinita pibil

 






Ingredientes

- 50 g de achiote que es un condimento que venden en tiendas de productos mejicanos
- el zumo de tres o cuatro naranjas
- una ramita de canela
- una cucharadita de comino molido
- 3 o 4 dientes de ajo machacados
- 3 o 4 clavos de olor
- 1 kg de carne de cerdo a ser posible de la culata
-1 cucharadita de orégano
- un par de cucharadas de vinagre de vino.

Preparación
Salpimentamos el cerdo enterito y lo ponemos a macerar con todos los ingredientes durante 24 horas Después, el día de la cocción metemos el cerdo en el horno con su jugo de maceración bien tapado para que no se seque y lo tenemos haciéndose por lo menos una hora a 200ª . Yo de vez en cuando lo he ido regando para que quedara más jugoso. Hay quien antes de cocer tritura los ingredientes de la maceración para conseguir una salsa espesa.
Cuando ya lo tenemos bien cocidito y blandito esperamos a que se enfríe un poco y lo desmigamos. Mezclamos con su salsa y listo para servir con una ensalada de cebollas de figueras o con la cque preparo yo: tomates rojos pero duros de carne, pelados y cortados a daditos, cebolla de figueras cortadas a plumas, perejil fresco picado, sal, pimienta y zumo de limón. Ala a chuparse los dedos





0 comentarios:

Publica un comentari a l'entrada