diumenge, 17 de novembre del 2013

Arroz de montaña

He patit la temptació de deixar el blog. Hi ha tants! I com són de profesionals i estupendos! I de gent  amb molt prestigi culinari! Però, tant fa! anyorava el poder compartir amb vosaltres qualsevol plat que passa per la meva boca, encara que sigui per escrit.
Som-hi!
A la comarca de l’Alt Urgell, a prop de Coll de Nargó –entenent per a prop 12 Kms de carretera de muntanya plena de revolts- hi ha, a dalt de la muntanya un petit poble que té per nom Montanisell on funciona molt requetebé un resaturant amb el mateix nom del poble. Com és fàcil de suposar preparen plats de muntanya. Els productes que fan servir són cassolans: embotits, pollastres, verdures…
Un dels plats més demanats és l’arròs de muntanya. Bonísssim. L’únic que jo li veig és que des del primer moment que el vaig menjar em va resultar del tot familiar. És clar! és l’arròs caldós que s’ha fet a casa tota la vida! I encara que el pollastre i el porc no els cuidi jo a casa, us ben aseguro que si seguiu la recepta us sortirà per llepar-se els dits! Això no treu que si mai aneu a Montanisell aneu a dinar a l’esmentat restaurant!

Arroz de montaña
 y
arroz de montaña

Ingredientes:
- 5 tazas de arroz (4 para los comensales y otra para la cazuela)Sed comedidos, con las tazas de café sobra.
- 4 trozos de costilla de cerdo
- 4 trozos de pollo (o 4 alitas)
- 1 tomate triturado
- 1/2 pimiento rojo troceado a cuadros
- 2 alcachofas cortadas a octavos
- 1 puñado de guisantes ( si es el tiempo de habas, podemos sustituir los guisantes o poner las dos cosas
- 1 puntita de pimentón dulce
- sal.

Preparación:


En una cazuela freímos con aceite que habremos echado generosamente, la costilla y el pollo.
Cuando ya ha tomado color y antes de que se achicharre, echamos las verduras menos el tomate. Por cierto, ésta es una versión, pero si no es el tiempo de alcachofas, o no nos gustan , las podemos sustituir por judías verdes.
Sigamos, cuando ya lleva unos diez minutillos friendo el tema a fuego mediano, es hora de añadir el tomate que con un par de vueltas o tres y la compañía del pimentón, ya podremos dar por finalizado el sofrito.
Es hora de mandar al arroz a la cazuela y mezclarlo bien con el sofrito, y, cuando se haya impregnado de, no sé, el aceite, los ingredientes y esas cosas, le añadimos 15 tazas de agua, como las que hemos utilizado para medir el arroz.
Dejamos cocer y cuando ya hierve, le podemos agregar la sal.Yo tengo costumbre de añadir la sal a última hora, manías, pero resulta que este sistema parece ser que está de moda porque se utiliza menos sal para dar el mismo sabor, y por tanto es más sano a la hora de evitar hipertensiones.
i Buen provecho!

0 comentarios:

Publica un comentari a l'entrada