dijous, 8 de novembre del 2012

Aquest divendres sopar ben català… o a mi m’ho sembla

Mai no compro pà de pagès, perquè no resulta pràctic a l’hora de fer entrepans, perquè ens tenen acostumats a les infumables baguettes precuinades i, ja sabeu, perquè és massa bó com per menjar-lo de mica en mica, i el pà, encara que ens ho neguin, engreixa. Pels que no heu tastat mai el pà de pagès us explicaré que és un pà semblant als pans que trobem arreu d’Espanya, grossos, amb molta molla, els que fan als forns de tota la vida als pobles més petits que trobem. En cada indret té la seva textura, olor i sabor, i és tan bó que l’altre dia no em vaig poder resistir i vaig comprar-ne un. I després de dos o tres esmorzars amb unes torrades, amb tomàquet i pernil –pamtumaca- que dieu els golafres de fora de Catalunya, encara hi quedava i vaig decidir donar-li un aire més sofisticat a les torrades i preparar-les pel càsting del sopar de divendres. I el van passar! amb molt bona nota. De fet, les vaig preparar en dilluns, i a casa em van preguntar: Carinyo, t’has adonat que avui començem la setmana? Avui no som divendres! Tota una declaració de sopar chachi! Anem doncs per les torrades!

Viernes cena para dosquehuachaquehuacha

Tostadas para dos 

tostadas para dos

Ingredientes:
- 4 rebanadas de pan de pagés ( o de pueblo)
- aceite de oliva
- 6 lonchas de queso manchego semicurado
- 200 gramos de setas (vale cualquier tipo, en este caso hice un revoltillo)pasadas por la sartén con un poco de aceite, sal y pimienta.
- 2 rodajas de tomate de ensalada partidas por la mitad
- 6 rodajitas de queso rulo de cabra
- 100 gramos de salmón ahumado ( o marinado ya sabéis que es el que yo preparo en casa)
- 100 gramos de jamón serrano picado

Preparación:
A mí me dio la sensación que las setas tenían que estar buenas sobre una rebanada de pan tostado y con queso fundido. Y así lo hice. Tosté el pan, un chorreoncito de aceite, las lonchas de queso encima y más encima todavía el revoltillo. Un par de minutos al horno y a relamerse.
Pero claro, después de la primera tostada, había que hacer más. Quedaba un poquito de salmón y me decidí por hacer lo mismo que con la primera rebanada, pero, claro, sin setas y esta vez con salmón salpicado de eneldo. También pasó por la cámara de calentamiento.
Y, ¿no vamos a hacer nada con cabra? Así que tosté la tercera rebanada y tras la duchita de aceite, coloqué a medias rodajas el queso de cabra y el tomate, éste espolvoreado con sal y orégano. Tampoco ésta se libró del calor.
Y por último, la de jamón serrano picado, que siguieron los pasos de las tostadas uno y dos, y también fue al horno.
Estas rebanadas podéis variarlas con los productos que más os apetezcan. Aún así, como a mí me apetece todo, más adelante prepararé otras y las compartiré con vosotros. Buen fin de semana!

0 comentarios:

Publica un comentari a l'entrada