dilluns, 19 de novembre del 2012

Comencem la temporada de melmelada de taronges amargants!


mermelada de naranja amarga  
Recordeu l’any passat que vàrem començar a preparar la melmelada de taronges amargants? Pels/les qui no ho sabeu, fins i tot vaig portar-me taronges de Portugal d’un viatget que vaig fer pel pont de la Puríssima. Sí, sí, com ho llegiu! a la maleta ficades anaven fins que les vaig convertir en un bon puré dolç i meravellós…Enguany no ha calgut anar-me’n tan lluny ni esperar tant. De fet, tarongers d’aquests silvestres n’hi ha una bona colla aquí al Masnou. El problema era que jo patia una mica de vergonya. Però vet aquí que  la setmana passad em vaig encoratjar i vaig anar a l caça del preuat tresor. El problema és que els arbres són massa alts i no hi arribaba! Ja em veieu a mí donant saltets per només aconseguir fer el ridícul. Sort de  un bonhome que va passar i em va oferir una escala. Ja no em sentia tan… Què coi! Va ser genial! Quina quantitat de taronges vaig arreplegar!
De receptes n’hi ha moltes de la melmelada però jo no us oferiré cap. Moltes golafres cordobeses tenen els seus truquis penjats a internet. Només dir-vos que en honor a la veritat és una feinada!

quehuachaRincón de la dieta sana

Menos mal que mi conciencia al menos un par de veces a la semana se activa, porque si no… entre el fin de semana, las visitas con dulces, la mermeladita y los ataques de golafrería…
Como gozamos de un otoño primaveral hoy os he traído un plato ligero, elaborado con producto de otoño y con aire veraniego a ver que os parece.

Brécol con salsa de limón

brquil con salsa de limn

Ingredientes:
- 1 brécol lavadito y peinado (lo segundo no hace falta, los rizos le quedan bien)
- 1 huevo duro picado como si, al trocearlo nos acordáramos del último que nos hizo una jugarreta. Casi molido
-1 limón
- 2 cucharaditas de cebollino picado
- 2 cucharadas de perejil picado
- 1 cucharadita de hinojo, o estragón, o cilantro ( o un poquito de los tres)
- sal, aceite pimienta.

Preparación:
Hervimos el bróquil 10 minutitos.
Ponemos juntos el huevo duro junto el aceite, el zumo de limón, la sal y la pimienta molida y lo batimos ligeramente. Añadimos todas las hierbecitas y batimos un poco más
Escurrimos el brécol o bróquil o como le queráis llamar y lo ponemos en una bandejita, lo cubrimos con esa salsa que parece de un millón de calorías y que luego no es ná. Yo, como podéis observar lo acompaño de unos langostinos y parece un plato de fiesta. Je! je!

0 comentarios:

Publica un comentari a l'entrada